2018-04-11

tclopusfile: Tcl bindings for Opusfile library

tclopusfile

Opus is a lossy audio coding format developed by the Xiph.Org Foundation and standardized by the Internet Engineering Task Force, designed to efficiently code speech and general audio in a single format, while remaining low-latency enough for real-time interactive communication and low-complexity enough for low-end embedded processors.


目前我的實作只有實作開啟檔案的部份,read 的部份使用 int16,float 的部份也省略(也就是我自己需要的部份,讀取 .opus 檔案然後播放音樂)。

目前只有幾個 sample 可以測試,不過聽起來是正常的,所以我把目前的實作放上去 github 了。

中間卡住的地方是 op_read,似乎跟 libopusfile 的實作有關,即使我加大我的 buffer,拿回來的 sample/channel 都是 960,一開始我以為他會計算 buffer 傳回來最大值,後來才發現…… 不是這樣。

沒有留言: